صفحه نخست   |      اطلاعیه‌ها     |    هیات مدیره اتحادیه     |    پروانه کسب      |      تماس با ما      |

دیگر اخبار اتحادیه

عدم رسته بندی مکانیک‌ها چالشی برای بازار لوازم یدکی

جبار نصیری پرتوی، فعال بازار لوازم یدکی و عضو کمیسیون شکایات اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت: ما در اتحادیه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا معضلات را حل کنیم‌. در این زمینه در برخی پرونده‌ها فروشنده و گاهی مصرف‌کننده فرد خاطی است اما در مواردی به علت عدم تخصص مکانیک چالش ایجاد می‌شود.

این فعال بازار لوازم یدکی در خصوص فضای استاد شاگردی در بازار افزود: در بحث پیشنهاد و نصیحت، سن ملاک نیست. من شخصاً با وجود سنی که از سرگذرانده‌ام و تجربه‌هایی که کسب کردم به پیشنهادات و سخن همکاران، بزرگترها و حتی جوانان گوش می‌سپارم. ما از تجربه و علم دیگران استفاده می‌کنیم.

 وی بیان کرد: جوانان می‌خواهند به قول معروف راه صد ساله را در یک شب طی کنند که این عجله به گرفتاری ختم می‌شود. اگر از نصیحت و پیشنهادات صاحب نظران استفاده کرده و در مسیر درست حرکت کنند به آنچه می‌خواهند می‌رسند.

جبار نصیری پرتوی بر مشتری مداری تاکید کرده و گفت: راز ماندگاری و تداوم پیشرفت در تامین کالای با کیفیت است. مشتری باید از خرید خود راضی باشد که این جز با خرید کالای با کیفیت حاصل نمی‌شود. تامین کالای با کیفیت و ارائه به مشتری وجهه صنف را حفظ می‌کند. جوانان باید مشتری مداری را آموزش دیده و با مشتری به خوبی رفتار کنند.

این پیشکسوت بازار لوازم یدکی در خصوص گذشته اتحادیه خاطرنشان کرد: هیئت مدیره‌های گذشته دلسوز صنف بوده و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کردند. هدف آنها بهبود و ترقی بود اما هنگامی که در کار گروهی سلایق و علایق شخصی وارد شود باعث پاشیدگی گروه می‌شود. قطعاً نظرات متفاوت است اما باید مدیریت شود تا فعالیت‌های انفرادی حاصل نگردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه هیئت مدیره جدید از پیشکسوتان و قدرتمندان صنف هستند که کار گروهی را برگزیدند اما باید دقت کنند که این مسیر درست با اختلافات و نظرات پراکنده و متفاوت به انحراف کشیده نشود.

نصیر‌ی پرتوی یادآور شد: اعضای هیئت مدیره اتحادیه باید در بازار حضور داشته باشند تا مشکلات را از نزدیک لمس کنند. رویکرد هیئت مدیره جدید، نظر پیشکسوتان و تشکیل کمیسیون‌های متفاوت و متعدد به بهبود و پیشرفت صنف کمک می‌کند. اتحادیه باید با مقامات دولتی در ارتباط باشد تا آنها از معضلات بازار آگاهی یابند.

این فعال بازار لوازم یدکی گفت: تشکیل شورای رسته‌ها از اقدامات بسیار مهمی است که باید هرچه سریع‌تر انجام شود. پیشکسوتان و بزرگان هر رسته به حکم تجربه و سابقه کار از ارتباطات بازار ، مسائل فنی و مشخصات قطعه آگاهی کامل دارند که در حل مشکلات بسیار موثر است.

این عضو کمیسیون شکایات اذعان داشت: کالای تقلبی و بی‌کیفیت دوام زیادی ندارد چرا که به مرور زمان عدم کیفیت آن مشخص شده و از بازار حذف می‌شود اما اتحادیه و کمیسیون‌ها باید به گونه ای رفتار کنند که افراد صنفی آگاه باشند که با کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت به شدت برخورد خواهد شد. دولت نیز که بخش واردات را مدیریت می‌کند باید اهتمام بیشتری به خرج بدهد.

وی ظرفیت تولید داخل را یادآور شد و تصریح کرد: ما در بخش‌های جلوبندی، موتور و قطعات مصرفی از برندهای بسیار خوب داخلی برخوردار هستیم. تولید کننده‌ای که سرمایه خود را وارد کار کرده است باید از آرامش برخوردار باشد.

 جبار نصیری پرتوی ادامه داد: ما از تولید کنندگانی برخوردار هستیم که تکنولوژی‌های روز دنیا را وارد کرده و قطعات خودروهای خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند. مسائلی چون تامین مواد اولیه، قیمت گذاری، نوسانات نرخ ارز، مشکلات مالیات و امثالهم مسیر درست پیشرفت را مسدود می‌کنند.

این عضو کمیسیون شکایات تاکید کرد: ما در کمیسیون شکایات تمام تلاش خود را می‌کنیم که در حق مصرف کننده و فروشنده اجحاف نشود. در این زمینه نیز با افراد متعددی مواجه هستیم. تاکنون ۸۹۰ مراجعه داشتیم که تعداد کثیری از آنها به رضایت و حل مشکل خاتمه یافته است.

وی توضیح داد: ما سعی داریم هر دو گروه فروشنده و مصرف کننده واقف باشند که در صورت تخلف مرجعی برای بررسی وجود دارد. مشتری مداری بسیار مهم است و همکاران باید در هنگام مرجوع شدن کالا درایت بیشتری به خرج دهند. در مواردی نیز شاهد سوء استفاده مصرف کننده هستیم که سعی دارد با اعلام اطلاعات نادرست فروشنده را مقصر جلوه دهد. ما تلاش می‌کنیم که حق هیچ گروهی ضایع نگردد.

جبار نصیری پرتوی ادامه داد: در برخی پرونده‌ها فرد مصرف کننده متوجه اشتباه خود شده و خسارت دریافت نمی‌کند. فرد قطعه‌ای را  تهیه کرده اما خودرو را برای تعمیر نزد مکانیک متخصص نبرده و این مسئله باعث خرابی خودرو و خسارت شده است. بعد از بررسی فرد متوجه می‌شود که خود دچار اشتباه شده و باید خودرو را نزد فرد متخصص قطعه می‌برده است.

این عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو افزود: عدم رسته‌بندی در حوزه مکانیک‌ها نیز مشکلی جدی تلقی می‌شود چرا که در خودرو، هر بخش تخصص خاص خود را دارد اما ما در مکانیکی‌ها شاهد هستیم که یک تابلو نصب شده و تخصص دقیق مشخص نشده است. این مسئله امکان تخصص سنجی را سلب می‌کند. این چالش به کمیسیون راهبردی ارجاع داده شده است.

وی عدم تخصص مکانیک و بی‌کیفیتی کالا را برابر خوانده و تذکر داد: نمی‌توان فقط بی‌کیفیتی کالا را اعلام کرده و یا تنها به عدم تخصص مکانیک توجه کنیم. این دو مورد برابر هستند. گاهی به علت عدم کیفیت قطعه مشکل ایجاد شده و در مواردی به علت نبود تخصص از سوی مکانیک شاهد بروز چالش هستیم.

» هیات مدیره اتحادیه:

     سیداحمد حسینی  – ریاست اتحادیه

     ناصر سبزیان  – نائب رئیس اول اتحادیه

     سید احمد طباطبایی – نائب رئیس دوم اتحادیه

     افشین اصغرزاده – دبیر هیات مدیره

     سیدامیراحمد نواب کاشانی – خزانه‌دار اتحادیه

     اکبرپناهی‌پور – عضو هیات مدیره

     محمدرضا ملاکی – عضو هیات مدیره

» راه‌های ارتباطی با اتحادیه

      شماره تماس اتحادیه: 02177530301

      سامانه پیغام‌گیر روابط عمومی: 02177604850

      ایمیل: INFO@YADAKI.ORG

      ارتباط با تحریریه یدکی‌رسانه: 02136915842

      مدیریت روابط عمومی: 02177604850

      کانال تلگرام اتحادیه: YADAKITEHRAN@

      اینستاگرام اتحادیه: YADAKI.TEHRAN@

» پیوندهای مفید
     

     پایگاه اتاق اصناف ایران

     پایگاه اتاق اصناف تهران

     پایگاه اتاق بازرگانی ایران 

     پایگاه خبری قطعات خودرو

     پایگاه خبری وزارت صمت

     پایگاه خبری خانه ملت

 

» کمیسیون‌های تخصصی اتحادیه

     کمیسیون مالیاتی – رئیس: علی اکبر بخشی

     کمیسیون راهبردی – رئیس: امیرحسین صیرفی

     کمیسیون شکایات – رئیس: محمود غائی

     کمیسیون بازرسی – رئیس: احمد عابدین‌زاده

     کمیسیون آموزش – رئیس: علیرضا بزرگ‌زاده

     کمیسیون شوراها – رئیس: ابراهیم کاظم تبریزی

     کمیسیون رفاهی – رئیس: عباس شریفی شندی

     کمیسیون حل اختلاف – رئیس: حیدر کشمیری

     کمیسیون فنی – رئیس: امیر صادق‌پور    

صفحه نخست   |      روابط عمومی     |    هیات مدیره اتحادیه     |    پروانه کسب      |      تماس با ما      |

© کلیه حقوق مادی و معنوی این پرتال متعلق به اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران می باشد.